klasa 3 technikum

23 – 27.03.2020

matematyka, 26 marca 2020 r.

Temat: Ciąg arytmetyczny

  1. Definicja ciągu arytmetycznego (poszukaj w sieci lub przypomnij sobie jak tworzymy ciąg geometryczny)
  2. Czym różni się ciąg arytmetyczny od ciągu geometrycznego
  3. Zapoznaj się z filmem z youtube’a (a może z dwoma)

https://pistacja.tv/film/mat00699-co-to-jest-ciag-arytmetyczny?playlist=637

  • Przykład ciągu arytmetycznego:

10, 15, 20, 25, 30, 35

Podaj wyraz pierwszy: a1=

Ilość wyrazów w ciągu n=

Oblicz sumę wszystkich wyrazów  S=

  • Odszukaj w internecie wzór na sumę wyrazów ciągu arytmetycznego
  • Oblicz sumę wszystkich wyrazów ciągu wg odszukanego wzoru i sprawdź, czy wynik dodawania wyrazów ciągu jest identyczny z wynikiem wg wzoru
  • Jeżeli masz jeszcze siły rozwiąż dowolne zadanie maturalne z ciągiem arytmetycznym w roli głównej i prześlij do oceny na pocztę stan.bus@wp.pl lub za pomocą messengera

Zrób sobie przerwę przed kolejną lekcją

Język polski

Bardzo proszę o opracowanie tradycji i obrzędów w” Chłopach” Wł. Reymonta  i przesłać do mnie.
Wszystkie zadania proszę wykonywać w zeszycie przedmiotowym.
Od 25.03 będę wstawiała oceny do e-dziennika.

Zajęcia z wychowawcą

Temat: Jak się uczyć?  załączniki: załącznik 1

Biologia

Proszę wykonać polecenia i zadania podane w załącznikach: załącznik 1

Język niemiecki

(27.03)Proszę wykonać polecenia i zadania podane w załącznikach: załącznik 1

Proszę zapoznać się z kolejnym lekcjami, tzn. materiałami, teorią i ćwiczeniami.  Proszę pracować wg wskazówek, starać się uczyć na głos i korzystać z bogatego słownika online pons oraz podanych przeze mnie linków. Miłego dnia.
załącznik 1

Język angielski

(25.03) Kolejne zadania: zad. 6a,7 z podręcznika oraz zad.1 str.43 z ćwiczeń

Proszę wykonać: ćw. 1a, 1b, 3a,5 str.60 podręcznik;ćw. 1,2,3, 4 str.38 zeszyt ćwiczeń (zasady stopniowania przymiotników znajdziecie w podręczniku na str.148. Ewentualne pytania – proszę o kontakt)
Zdjęcia odpowiedzi na email – mag-wan@wp.pl lub na Messenger

Wychowanie fizyczne

W wyjątkowej sytuacji, gdy nie mamy możliwości korzystania z sali gimnastycznej proponuję zrobić porządki w swoim pokoju. Codziennie zaścielić łóżko. Średnio co 2 dni wykonać serię podporów przodem czyli popularnych ”pompek” i przysiadów. Tyle ile kto może. Jak ktoś ma siłownię w domu czy hantle to na pewno teraz znajdzie czas na dodatkowe ćwiczenia. Dopóki nie ma całkowitego zakazu opuszczania swoich domów to zachęcam do spaceru czy do jazdy na rowerze czy na rolkach. Oczywiście pamiętając o wszystkich zasadach ostrożności. Aby nie mieć kontaktu z przypadkowymi ludźmi. Koronawirus nie ma nóg, ale z naszą pomocą się roznosi. Z zadań teoretycznych proszę się zapoznać z przepisami gry w piłkę siatkową. Czyli wymiar boiska do tej dyscypliny, wysokość siatki dla kobiet i mężczyzn oraz poszczególnych grup wiekowych. Liczba graczy i rezerwowych. Sposoby zagrywki. Punktacja w meczu. Z tego będzie sprawdzian w formie kartkówki. 
JEŚLI MASZ LENIA TO NA POCZĄTEK OBEJRZYJ FILMIK Z PONIŻSZEGO LINKA. JEŚLI JESTEŚ AKTYWNĄ OSOBĄ TO TEŻ KLIKNIJ NA PONIŻSZY LINK I OBEJRZYJ BO WARTO !!! film


Przedmioty zawodowe

3 TŻ Tech. gastronom. 27.03.

Proszę wykonać polecenia i zadania podane w załącznikach: załącznik 1, załącznik 2, załącznik 3, załącznik 4, załącznik 5, załącznik 6, załącznik 7, załącznik 8, załącznik 9, załącznik 10, załącznik 11

3TR egzamin RL.03 produkcja roślinna.

Część pisemna próbnego egzaminu RL.03 z zakresu produkcji roślinnej do rozwiązania w terminie do 2020.04.02. Kontakt na adres zbigniewdolny@gmail.com
zadanie, karta odpowiedzi

3TR działalność gospodarcza

Proszę wykonać polecenia i zadania podane w załącznikach: załącznik 1

3TR

Temat: Relacje między czynnikami produkcji w rolnictwie.
1. Powtórzenie wiadomości: Jaki są czynniki produkcji w rolnictwie, ich krótka charakterystyka…?
2. Alokacja czynników produkcji czyli racjonalne podejmowanie decyzji dotyczących sposobów zagospodarowania dostępnych w gospodarstwie zasobów.
3. Relacje między czynnikami produkcji:
– czynniki sprzężone czyli zastosowanie jednego czynnika jest ściśle związane z użyciem innego
– czynniki komplementarne czyli użycie jednego czynnika zwiększa działanie innego
– Czynniki substytucyjne czyli jeden czynnik może zastąpić drugi, przy założeniu, że efekt produkcyjny będzie taki sam.
4. Poszukaj przykładów na te trzy relacje między czynnikami produkcji w rolnictwie.
Proszę o wydrukowanie/przepisanie do zeszytu tych treści i udzielenie odpowiedzi na punkt 4.

Klasa III TŻ Procesy technologiczne w gastronomii

(26.03) Oto materiały do procesów technologicznych w gastronomii: załącznik 1, załącznik 2, załącznik 3

Proszę o opracowanie prezentacji na tematy: “Kuchnia polska i kuchnie regionalne” oraz “Kuchnie narodowe” (zgodnie z przydziałem, który otrzymaliście na początku semestru). Osoby, które prezentowały już nie przygotowują zadania.  Prezentacje proszę przesłać do dnia 2.04.2020 na email: olagorecka21@wp.pl i kasia_and@o2.pl

Organizacja produkcji gastronomicznej

Proszę wykonać polecenia i zadania podane w załącznikach: załącznik 1

3 TR

  • Karta technologiczna uprawy ziemniaków (ZALEGŁA !!!)
  • karta technologiczna uprawy ziemniaka cukrowego.

  Karty proszę przesłać na p.zamojdzin@wp.pl ( w tytule imię i nazwisko, klasa) do końca marca tj. 31.03.2020 (wtorek)

3 TŻ TG

Proszę wykonać polecenia i zadania podane w załącznikach: załącznik 1

Działalność gospodarcza w gastronomii

III T – proszę przeczytać temat podstawowe obowiązki pracowników str. 149. Przerysuj schemat organizacyjny restauracji. Napisz w zeszycie jakie obowiązki ma kucharz, pomoc kuchenna, kelner i kierownik restauracji.

Usługi gastronomiczne

Klasa III TŻ

Temat: Systemy obsługi w zakładach gastronomicznych. Proszę zrobić notatkę w zeszycie na podstawie prezentacji ze strony.
prezentacja

Język angielski zawodowy

Przypominam o przygotowaniu prezentacji