Zespół Szkół Agro-Ekonomicznych im. B. Zamojdzina w Karolewie realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
Tytuł projektu: „Doskonalenie kompetencji kluczowych szansą na lepszą pracę”
Wniosek numer: 2019-2-PMU-2212
Czas realizacji: 30.08.2020- 29.08.2021
Chcemy być szkołą ucząca się i podążającą za zmieniającymi się wymaganiami rynku pracy, aby jak najlepiej przygotować naszych uczniów do przyszłej pracy. W dobie dynamicznie rozwijającego się świata pragniemy, by nasi uczniowie potrafili poszukiwać, rozumieć, tworzyć, rozwiązywać problemy, zmagać się z wyzwaniami świata współczesnego. Mamy nadzieję, że udział w projekcie pozwoli uczniom na uświadomienie sobie swoich mocnych stron oraz wskaże te, nad którymi należałoby popracować aby w przyszłości być konkurencyjnym na rynku pracy.
Uczestnicy: 12 uczniów z klas 2,3 i 4 technikum oraz dwóch opiekunów z Zespołu Szkół Agro-Ekonomicznych
Miejsce: Portugalia, Agrupamento De Escolas De Barcelos
Termin: maj 2021 r.
Cele projektu:
Przewodnim tematem projektu będą poszukiwania sposobów na zwiększenie swojej atrakcyjności na rynku pracy, a tym samym zwiększenia swoich szans na bardziej atrakcyjne zatrudnienie. Dzięki współpracy w grupie uczniowie będą rozwijali swoje tzw: miękkie umiejętności i pracować nad czynnikami zwiększającymi motywację do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego.
Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych: komunikacji w języku angielskim, podniesienie kompetencji osobistych, społecznych i organizacyjnych uczniów, w tym samodzielności, wiary we własne możliwości, przedsiębiorczości i obycia w świecie.
Razem z Portugalskimi kolegami będą zastanawiać się, jak przygotować się do wyboru przyszłego zawodu, jakie umiejętności warto rozwijać aby dobrze przygotować się na wejście na rynek pracy.
Te działania wpisują się w realizacje koncepcji poprawy jakości i skuteczności kształcenia szkoły. Jest to dla nas ważne ponieważ placówka stara się lepiej zaplanować pracę z uczniem zdolnym.
Udział w projekcie uświadomi uczniom jak ważne jest poszerzenie horyzontów i nieustanne rozwijanie się. Wzrost świadomości przyczyni się oraz zachęci uczniów do własnego rozwijania się i samodzielnego uczenia.
Realizacja projektu pozytywnie wzmocni wewnętrzną motywację, odpowiedzialności za swoją edukację i rozwój, większe zaangażowanie w życie społeczne i obywatelskie.
Uczniowie będą doskonalić kompetencje:
– w zakresie wielojęzyczności,
– osobiste, społeczne, obywatelskie,
– przedsiębiorczości,
– świadomości i ekspresji kulturalnej.