Informacje bieżące

Wzorem lat ubiegłych Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy ogłasza IV edycję konkursu fotograficznego pn. „Najpiękniejsze zabytki Powiatu Bydgoskiego”.

Konkurs ma na celu zwrócenie uwagi na piękno, wartość historyczną, unikatowość oraz promocję zabytków znajdujących się na terenie powiatu. Serdecznie zapraszamy do udziału!

Konkurs jest otwarty dla każdego niezależnie od wieku.

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy wchodzą w skład tzw. "trójek klasowych" na posiedzenie Rady Rodziców, które odbędzie się w poniedziałek 26 czerwca 2017 r. w Zespole Szkół Agro-Ekonomicznych im. Bronisława Zamojdzina w Karolewie o godz. 18.00.
Głównym celem spotkania jest podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2016/2017 i wypracowanie wniosków na rok następny.

Jan Holtz - przewodniczący Rady Rodziców
Stanisław Buś - dyrektor Zespołu Szkół Agro-Ekonomicznych

Gratulacje dla naszego tegorocznego absolwenta Krzysztofa Rode, który zdobył I miejsce w V edycji Konkursu Wiedzy o Uprawie i Ochronie Integrowanej Roślin w Bydgoszczy! Gospodarzem finału 12 czerwca był Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Bydgoszczy. Tematem przewodnim jubileuszowej edycji - produkcja rzepaku. V miejsce zajął uczeń klasy II technikum rolniczego - Mateusz Chmiel. Gratulacje!

W piątek, 9 czerwca, klasa III zasadnicza, która w czerwcu zakończy edukację zawodową, wspólnie z wychowawcą panem Zbigniewem Dolnym wzięła udział w nietypowej godzinie wychowawczej. Uczniowie razem z nauczycielem spędzili ten ostatni wspólny piątek przy ognisku, które przygotowano na terenie szkoły. Część uczniów będzie kontynuować naukę w Karolewie w zaocznym liceum dla dorosłych. Przyszłym absolwentom życzymy powodzenia na egzaminach zawodowych.

Oprac. A. Ligman

30 maja 2017r. klasy II i III technikum żywienia i usług gastronomicznych wybrały się na wycieczkę do Bydgoszczy do Hotelu „ Bohema” na ulicę Konarskiego 9 oraz do Restauracji „Villa Secesja” przy ulicy Gdańskiej 18.

Hotel jest jedynym pięciogwiazdkowym w województwie kujawsko-pomorskim. Po hotelu oprowadzały nas trzy przemiłe panie z obsługi. Zobaczyliśmy kilka pokoi od środka. Ponieważ, jak nas poinformowano, hotel należy do grupy tzw. hoteli butikowych, czyli ekskluzywnych każdy pokój ma inny wystrój . Łączy je wyposażenie w meble i urządzenia z najwyższej półki. Oprócz pokoi zobaczyliśmy również apartamenty składające się z przynajmniej jednej sypialni, pokoju dziennego i łazienki. Mogliśmy zobaczyć od środka strefę SPA hotelu, taras na najwyższej kondygnacji z jacuzzi oraz restaurację hotelową.

Wychodziliśmy z „Bohemy” będąc pod wielkim wrażeniem smaku i luksusu.

Drugi obiekt gastronomiczny na naszej drodze to „Villa Secesja” , gdzie zostaliśmy przywitani przez dwoje młodych kelnerów. Oprowadzili nas oni po całym obiekcie, a następnie krótko przeszkolili w trudnej sztuce nakrywania stołu. Każdy z nas mógł sam spróbować sił jako kelner.

Drugą część naszego pobytu w tej restauracji zdominowały tematy kulinarne, w które wprowadzili nas dwaj kucharze. Mimo młodego wieku mają już na swoim koncie liczne sukcesy kulinarne i z powodzeniem „dopieszczają „ podniebienia klientów restauracji, serwując im zarówno proste potrawy kuchni polskiej  , jak i wyszukane potrawy z całego świata. My mogliśmy spróbować przepysznych „ wyczarowanych” wręcz w kilka minut szparagów.

Podsumowując – spędziliśmy wspaniale dzień we wspaniałych wnętrzach i towarzystwie osób nie tylko pracujących w gastronomii i usługach z nią związanych, ale wręcz tą pracą zafascynowanych i bardzo kompetentnych.

Oprac. K. Lewandowska

W upalne majowe przedpołudnie Karolewo odwiedził gość z Anglii - pan John Cashman, który jest pasjonatem i samoukiem fotografowania krajobrazu. W wolnych chwilach stara się on uchwycić piękno i niepowtarzalność natury: Kiedy nie dokumentuję ślubów, często znajdziecie mnie "przechwytującego" obrazy na zewnątrz, zazwyczaj jest to dzika przyroda, tudzież miejsca spod znaku National Trust. Stourhead jest jednym z moich ulubionych, co więcej ten wspaniały ogród dogodnie zlokalizowany tuż za rogiem miejsca, które nazywam domem.

Młodzież klasy II i III technikum uczestniczyła w żywej lekcji języka angielskiego połączonej z prezentacją zdjęć. Gość opowiadał o swoich ulubionych fotografiach. Jest to jego pasja, którą starał się zainteresować młodych ludzi. Na koniec spotkania uczniowie mogli zadawać pytania w języku angielskim. Fotografie w prosty sposób reprezentują czas i to właśnie, czego dotyczy ten zbiór obrazów. Od pór roku, do zwiedzania miejsc o znaczeniu historycznym i podróżowania w przeszłość, oto niektóre z moich zdjęć z ostatnich kilku lat - dodaje pan Cashman.